doodle-2 doodle-1 doodle-1

E-Ticaret; 1995 yılından sonra tüm dünyada internet kullanımının artmasıyla ortaya çıkan, ticaretin dijital ortamda online olarak yapılması kavramıdır. E-Ticaret, herhangi bir ürün ya da hizmet için, çeşitli ödeme yöntemleriyle bir internet sitesi üzerinden ticaret yapmanızı veya sipariş vermenizi sağlayan bir alışveriş yöntemidir.

Türkiye’de ve dünyada geleneksel pazarlama yöntemlerine ve satış faaliyetlerine E-Ticaret’i de ekleyen kuruluşlar, sadece belirli bir lokasyona ve noktaya satış yapmanın ötesine geçerek, süreçlerine e-ticaret’i de dahil etmeye başlamıştır.

E-Ticaret özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için çok uygun bir ticaret şeklidir. E-ticaret, belirli bir satış noktasının dışına çıkarak satışların artmasına ve daha hızlı ödemeleri slim alınmasına olanak sağlamaktadır. Fiziki mağaza sahibi olan işletmeler içinde önemli bir satış E-Ticaret kanalıdır.

Firmalar için; hizmet ve ürünlerini ya da kendileri ile ilgili tanıtımlarını hedefledikleri kitlelere duyurma yöntemlerinden biri olan  kurumsal web sitesi  sahibi olmak gün geçtikçe çok daha kritik ve önemli bir konu olmaktadır.

İnternetin, önlenemez hızı ve önemi karşısında büyük ya da küçük bir firmanın web sitesi sahibi olmaması artık düşünülemez. Bir firmanın kurulduktan sonra yapması gereken işler arasında kurumsal web sitesi açmak en öncelikli konulardan biridir.

  • Yapmış olduğu hizmetlerin tanıtımını, reklamını en iyi  iletme biçimidir.
  • İnternet aracılığıyla dünyanın neresinde olursa olsun;  hedeflenen kitlelere  mesajınızı ulaştırır.
  • Kurum olarak kim olduğunuzu, değerlerinizi, projelerinizi, yaptığınız  veya yapacağınız işlerin detaylarını anlatma ve kendinizi ifade etme imkanı sağlar.
  • Online kampanyalarınızı, sosyal medya bağlantılarınızı, e-posta kampanyalarınızı yönlendireceğiniz ve potansiyel müşterilerinizle sizi  buluşturan bir iletişim alanı yaratır.

“SEO” (Search Engine Optimization), kısaltmasıdır. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenlemelerdir. (Search Engine Optimization) Türkçe de Arama motoru optimizasyonu demektir.

Arama motoru optimizasyonu, web sitelerini arama motorlarının daha rahat bir şekilde anlayabilmesine “taramasına” olanak sağlayacak şekilde arama motorlarının kriterlerine uygun hale getirilerek “web sitesinin optimize edilmesi” hedeflenen anahtar kelimelere ait arama moturu aramalarında yükseltilmesidir.

SEO, bir web sitesi hakkında arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmaları olarak tanımlanabilir. Arama motoru optimizasyonu yani SEO ile amaç web sitesinin değerini artırarak arama motorunda daha üst sıralara çıkması ve dolayısı ile site ziyaretçi sayısının artırılmasıdır.

SEO, arama motorlarına yönelik yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmalarıdır. Site içi ve site dışı SEO olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Arama motorlarında yükselmek adına yapılan işlemlerin tamamını kapsamaktadır.

SEO, Arama Motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar.

Sizlerden Gelenler

1. Neden E-Ticaret? Buna ihtiyacım var mı? Bana yararı olacak mı?

E-ticaret konusuna tüm iş çevrelerinin dikkat etmesi ve bunu ciddiye almaları gerekir. Çünkü e-iş ve e-ticaret modelleri şirketlerin yeni pazarlara açılmasına yardım etmektedir. Bu yeni pazar, hayatlarının önemli bir kısmında internet kullanan yüz milyonlarca insandan oluşmaktadır ve burada herhangi bir coğrafi sınır da yoktur. Ayrıca, iletişim teknolojilerinin sağladığı hız, ucuzluk ve güven pazarlama stratejileriyle birleştiğinde, global olarak, işletmelerin karlılığını arttırmaktadır. Ticaret ve iş ilişkilerinde elektronik ortamların ve özellikle internet teknolojilerinin kullanılmasıyla;
Mevcut iş imkanları büyüyecektir,
Halen pazarlanan ürünlerin satışı daha kolaylaşacak ve reklam, ürün tanıtım, satış öncesi ve sonrası destek ve benzeri kanallar tamamen elektronik ortamda daha efektif kullanılabilecektir. Otomatik bilgi dağıtım sistemi yardımıyla, müşterilere ve daha geniş kitlelere kolayca ulaşılabilecektir,
Global olarak, iş dünyasıyla olan etkileşim artacaktır,
İş verimlilik analizleri ve planlamalar daha kolay yapılacaktır,
Uluslararası pazarlara kolayca ulaşabilme imkanı olacaktır.
E-Ticaret, 2000’li yıllarda, uzmanların tahmininden 2-3 kat daha hızlı büyüyen bir ekonomi mekanizmasıdır. Global ekonominin geleceği, artı e-ekonomidedir. Bu belli oldu. Ticari işletmeler böyle bir ortamda yer almak zorundadırlar. Yoksa, pazar payları düşecek ve kimseyle iş yapamaz hale geleceklerdir. Yakın gelecekte, e-dükkanı olmayan, e-posta kullanmayan ticari kuruluşlar muhakkak ki, işlerini geliştirmede ve kar etmede, yeni iş bağlantıları kurmada çok zorlanacaklardır.

3.Arama Motorlarında “üstlerde” nasıl yer alabilirim?

Arama motorları (search engines), insanların internet üzerinde bilgi aramak (bu arada, belli bir ürünü ya da servisi de aramak) istediklerinde kullandıkları en önemli mekanizmalardan biridir. Bu motorlardan herhangi birini (söz gelimi, Alta Vista ya da Lycos) kullananlar bilirler, bir anahtar kelime girilip “Ara” (Search/Find) dendiğinde, karşımıza bazen milyonlarca cevap (web bu anahtar kelime ile ilgili web sayfalarının adresleri) gelebilmektedir. Arama kriterleri ile oynayıp (advanced search) arama aralığı daraltılsa da, yine de cevap sayısı çok fazla olmaktadır. Arama motorları ise, gelen cevaptan belli bir sayıya kadar olanları listelemektedir (genellikle birkaçyüz tane). Bu yüzden, arama sonuçlarında en üstlerde yer alan web sayfalarının aramayı yapan kişi tarafından “öncelikle” ziyaret edileceğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla, anahtar kelimeleri düzgün tanımlanmış ve hazırlanırken belli basit kurallara uyulmuş web siteleri, anahtar kelime tabanlı aramalarda üstlere yakın yerlerde olacaktır. Yahoo’nun 1999 rakamlarıyla ayda 16 milyondan fazla ziyaretçi çektiğini düşünürseniz, arama motorları üzerinden bilgi arayıp web sitelerinin adreslerini bulan milyonlarca internet kullanıcısından bahsedebiliriz. Hazırladığınız web sitesinin arama motorlarında “üstlerde” yer alması konusunda, aşağıdaki taktikler size bir miktar yardımcı olacaktır ;tabi yine profesyonel yönlendiricilere ihtiyaç duyacaksınız. Bizim favorimizi size de önerebiliriz; www.retorika.com
1) Anahtar kelimelerin uygun seçilmesi gereklidir. Web sayfaları hazırlanırken, her sayfada, “META” komutu kullanılarak, sayfa ile ilgili anahtar kelimeler listelenir. Arama motorlarının bir sayfayı ziyaret ettiklerinde kontrol ettikleri en önemli yer burasıdır. META belirteçleri,…… içinde verilir ve kullanımı şöyledir :

Burada, kelime1, kelime2, kelime3 …., içerik ile ilgili seçilmiş anahtar kelimelerdir ve aralarına virgül konarak yazılır. Arama motorları genelde sadece belli sayıda anahtar kelimeye bakarlar ve sonrasını ihmal ederler. Bu sebeple, iyi seçilmiş ve az sayıda (5-6 tane) anahtar kelime kullanmak yeterlidir. Anahtar kelime seçiminde, sitenin içeriğine uygun kelimeler seçilmesine dikkat edilmelidir.
2) Web Sitesinin adının ve tanımının düzgün yapılması gereklidir. Sayfa isimlendirilmesinde Türkçe/İngilizce tanım kullanılacaksa bilgiler de buna uygun olarak girilmeli. Arama motorları, sayfa ismi ve tanımını belirten META belirteçlerini de indekslerler..
3) Bazı arama motorlar, indeksledikleri sayfaların içeriklerinin bir kısmını da, yazıda geçen kelimelere göre dikkate alabilmektedirler. Bu yüzden, anahtar kelimelerin, anlatımı bozmayacak şekilde metin içine serpiştirilmesi de arama motorlarının o anahtar kelimeler için sayfalarınızı daha yüksek bir oranla indekslemelerini sağlayacaktır.
4) En önemli noktalardan biri de, sitenizi kayıt ettireceğiniz arama motorları ve katalog servislerinin seçimi. Yüzlerce arama motoru olsa da, bunlardan sadece 8 tanesi toplam trafiğin yaklaşık %99’unu oluşturmaktadır.
5) Sayfalarınızı kaydettirdiğiniz arama motorlarını ve katalog servislerini düzenli aralıklarla kontrol edip arama sonuçlarındaki pozisyonunuzu (sıranızı) belirlemeniz ve buna göre gerekiyorsa ufak değişikliklere gitmeniz de gerekmektedir.

.

5. En çok hangi şehirlerde online alışveriş yapılıyor?

İstanbul yüzde 31 ile en çok online alışveriş yapılan illerin başında bulunuyor. Arkasından ise yüzde 11 ile Ankara ve yüzde 8 ile İzmir geliyor. E-ticaret alımlarının yüzde 4’ü Bursa’dan gerçekleşirken Antalya ve Kocaeli’nin payları yüzde 3. Muğla ve Adana yüzde 2’şer, Konya ise yüzde 1’lik orana sahip.

2. Elektronik Ticaretin dünya ve ülkemizdeki gelişimi nasıldır?

Sadece “çok hızlı” diyebiliriz. Global ekonomiden çok fazla pay alan e-ticaretin, bazı görüşlere göre, 2002 yılı başından itibaren geleneksel ticari faaliyetlerden daha etkin bir konuma geçeceğini bekleyebiliriz.
Hükümetler ve belli başlı ekonomik gruplar (Avrupa Topluluğu, OECD gibi) elektronik ticaret konusunda hem yasal hem de teknik düzenlemeler konusunda çalışıyorlar. 1999’da, ABD’de elektronik ticaret hacminin tüm ticari faaliyetler içindeki oranı %1 gibi küçük bir miktar. Ancak, bu oran birkaç ayda bir katlanarak artmakta ve sürekli olarak, uzmanlarca öngörülen değerlerin üzerine çıkmaktadır.
Ülkemizde ise, şu an için elektronik ticaretin boyutlarıyla ilgili sağlıklı bir veri ve yapılmış bir araştırma yoktur. Ancak, internet üzerinden elektronik bankacılık ve sanal marketler üzerinden on-line alışveriş merkezi uygulamaları başta olmak üzere, seyehat rezervasyonları, elektronik eşya satışı vb gibi konularda ciddi bir elektronik ticaret pazarının oluşmaya başlama sinyalleri verdiğini söyleyebiliriz (Mayıs 2000).

4.E-ticaret pazarını kimler oluşturuyor?

Türkiye’de online alışveriş yapan 10 milyon kişi bulunuyor. Bu e-ticaret müşterilerinin yüzde 75’i 18 – 35 yaş arasındalar ve yüzde 45’i kadın. Türkiye’deki e-ticaret girişimcilerinin yanı sıra, yabancı sermayeli internet şirketleri ve yatırım fonları da ülkedeki e-ticaret ekosisteminin bir parçası konumundalar.

6. Türkiye’de internetten en çok neler satılıyor?

Ülkemizde internet üzerinden en çok satışı gerçekleştiren ürün kategorilerinin başında elektronik geliyor. İnternetten tesettür giyim ürünleri satmak,ayakkabı satmak,aksesuar satmak,bilet satışı,seyahat,yemek ve çiçek ise hemen arkasından sıralanıyor.

Sorularınızı bekliyoruz

Destek ekibimiz size yardımcı olacaktır.